Hvis du ofte oplever, at du har ondt i ryggen, når du vågner om morgenen, er det værd at overveje, om en ny seng kunne hjælpe dig. Du skal ikke være bleg for at afprøve sengen derhjemme og returnere den igen, hvis den ikke er så behagelig, som du først syntes.

 

De fleste mennesker bruger en tredjedel af døgnet i deres seng, så det er ganske væsentligt, at du føler dig godt tilpas i din seng. Hvis din seng er enten for blød eller for hård, kan du få ondt i ryggen eller smerter i muskler og led. Din kropsbygning har stor betydning for, hvilken madras der passer til dig, idet madrassen skal være hårdere, jo tungere du er, så din krop får den optimale støtte.
En seng med en zoneinddelt madras kan være en god løsning for at undgå ondt i ryggen, da den sikrer, at rygsøjlen forbliver lige, idet hofter og skuldre sænker sig ned i madrassen.

Du finder vores udvalg af skummadrasser lige her

Din seng skal være stor nok til, at du kan bevæge dig naturligt i nattens løb og ikke ender med at ligge flere timer i nogle ubehagelige positioner. En elevationsseng kan i mange tilfælde lindre rygsmerter, da du har mulighed for at tilpasse din soveposition, lige som det passer dig, og din partner kan gøre det samme.

Comments are closed.